POKEMONGO 

Standard

Hepinize merhabalar

Yine bir teknoloji haberiyle karşinizdayim. Bugünkü konumuz 

başliktan da anlayacaginiz uzere POKEMONGO… 

1990li yillarda cikmis ve pikachu ve ash ile ozdeslesmis ozellikle cocuklar tarafinda fazlaca benimsenmis bir japon cizgi filmidir. Cocuklar tarafindan bir o kadar benimsenmisti ki bazi haber bultenlerinden hatirladigim kadariyla cizgi film yuzunden intihar eden cocuklar bile vardi. Simdi gelelim konumuza…

Efsanevi cizgi film aradan 20 yil kadar gectikten sonra bir anda tekrar populerligini kazandi ve akilli cihazlarimiza bu sefer bir eglence (oyun) uygulamasi olarak girdi. Henuz 10 gun olmasina ragmen 10 milyar kisi tarafindan kullanildigi tahmin ediliyor. Ancak suan uygulama marketlerinde henuz yer almadi. Yanlizca uygulama tasarimcisinin internet sitesinde ve IOS tabanli markette bazi ayarlarini degistirerek ulasilabiliyor.

Ben de bu cilginliga uyup uygulamayi kullanmaya basladim. Once uygulamayi yaraticinin sitesinden telefonuma indirdim. Uygulamayi yuklerken bir hata ile karsilatim ve telefon ayarlarindan kisa bir islem yaparak duzelttim. Uygulamayi calistirdigimda oncelikle bir karakter olusturmam istendi. Karakterin sac sekli ten rengi pantolon tipi ayakkabi rengi gibi bircok ayricagini tamamladiktan sonra sira geldi oynamaya. Hemen yakinimda bir pokemon (hatirlayanlar vardir skertiel) belirdi ve onu poke topu vasitasiyla yakaladim suan icin yeni baslamama ve surekli oynamamama ragmen 7adet pokemon sahibim. Google haritasini kullanarak beni yonlendiriyor ve surekli olarak yeni hedefler koyuyor. Gecen gun elinde telefonla dolasan cocuklar goruyordum ve ne yapmaya calistiklarini anlamaya calisirken bir anda bende elimde telefon gezip pokemon avlamaya calisan biri gibi olmaya basladim.

Hemen donup uygulama hakkinda internette biraz arastirma yaptigimda dunya uzerinde 10 milyara yakin kisinin ayni anda kendisine bagladigini ve muzelerin onemli binalarin sorumlulari tarafindan “buraya pokemon avlamaya lutfen gelmeyin” anonslari yaptiklarini ve hatta Centralpark’ta onlarca inaanin elinde telefonla dolastigini ogrendim. Hatta facebook uzerinde “5 yildir kavgali oldugum kisinin evinde cok degerli bir pokemon var ama n’apalim gidip ozur dileyip pokemonu alalim.” Dedigini bile okudum.

Su an cok kisa zamandir uygulamayi kullanmama ragmen ilk izlenimlerim sunlar oldu. Uygulama konum ve harita servisini beraberce kullandigi icin surekli olarak sizin etrafinizda donuyor. Bu sebeple de oyundan ayrilamiyorsunuz. Ayrica ben cok baktim fakat uygulamadan ayrilma secenegini halen göremedim. Gorebilen varsa da nasil oldugunu yoruma yazmasini istiyorum. Baska bir izlenimim ise uygulama ucretsiz olmasina ragmen reklam yok ve uygulama ici satin alma mevcut. Ayrica suan sadece koleksiyon yapabiliyoruz ama ilerleyen zamanda gelecek guncellemeler ile savas gibi farkli platformlarin olusturulacagini degerlendiriyorum. Simdilik bu kadar… Ve akliniza getirdigim icin iyi oyunlar…

Mr. SIRI

Bir Cevap Yazın

