nesilden nesile okuma alışkanlığı

Standard

Bazı alışkanlıklar ailede başlar.Diş fırçalama,düzen,kitap okuma,aktivite gibi…

Bilinçaltınıza kaydedilir.

Küçüktüm ilkokula gidiyordum.Kitapları severdim.Akşamları hep  birlikte kitaplarını alır okurdu ailem .Zaman ilerledikçe bende dahil oldum.

Bir gün babam kumbarayla çıkageldi.Bozuk paralarımı biriktirip haftada bir beraber kitapçıya gidip param kadar kitap alıcaktık birlikte o hafta nasıl geçti bilmiyorum.Kitapçıya gittik.Çocuk aklı babamda biriktirmişti o da bende aldık kitaplarımızı okuduk beraber.

Bu benim zihnimde kalmıştır.

Kızımla birlikte aldım hep kitaplar.İlk aylarda ne kadar anlamayacak bile olsa sayfaları çevirmesi,resimlere bakması…benim için önemliydi.Zaman geçtikçe ilgisi olduğunu anladık daha da üstüne düştük her oyuncak alışverişinde bir boyama kitabı bir okuma kitabı seçtik zaman geçtikçe o seçmeye başladı.

13151008_1219006224790874_589650660_nKardeş fikrini kitaplarla örneklendirdik anlattık,uyku öncesi rutinimiz oldu.

İlk zamanlar bizim okuduklarımızı şimdi o bize kardeşine okur oldu.

Oğluma da geçen gün kızımın sesli ilk kitaplarından birini verdim biraz kemirdi biraz evirdi çevirdi.

13397612_1107174956009805_2083031189_nUmarım oda kitap okuyan bir genç olur ilerde.Çünkü ben hala ne kadar sosyal medya internet teknoloji olarak ilerlesekte,kitabın büyüsüne, sayfalarının kokusuna kapılandanım.

Acemiannetv de oğlu denizi tanıştımış üç aylıkken kitaplarla sizlerde de paylaşmış ne tür kitaplar olarak buyrun videoyu seyretmeye umarım sizlere de fikir olur.

ÖNİZ ARLAT İŞBİLEN

Bir Cevap Yazın

