Nasıl Bi’şey Bu?

Standard

İnstagram’da facebook’ta  nereye baksam köpek ve kedi suratlı insanlar…

Sanırım neden bahsetmek istediğimi bir çok kişi hemen anladı. Tabiiki SNAPCHAT!!!

Snapchat, android ve ios tabanlı tablet telefon ve iphone (ona telefon demek haksızlık olurdu) da marketlerden kolay ve ücretsiz olarak indirip kısa bir formu doldurarak kayıt olduğumuz bir uygulama. Daha sonra fotoğraf ve 20’şer saniyelik videolar çekip onları yine uygulamanın sağladığı şekiller, yazılar, filtreler vs. yardımıyla daha eğlenceli hale getirebileceğiniz, arkadaşlarımız ile paylaşabileceğimiz ve 24 saatliğine saklayabileceğimiz bir uygulamadır.

Şimdi buraya kadar anlattıklarımızı bir kenarda tutalım.

Geçenlerde telefon faturamı ödemeye gittiğimde her zaman ki rakamın biraz fazla üzerinde olduğunu farkettim. (Eşimin haberi yok, sizde çaktırmazsanız sevinirim.) Daha sonra müşteri hizmetlerini arayıp bu konu hakkında yardımcı olmalarını istedim. Müşteri hizmetlerindeki görevli de bana paketlerim haricinde 10 gigabayt daha fazla internet kullandığımı söyledi. Tabiki şok oldum. Nasıl olurdu bu?

Daha sonra arkadaşlarıma bu durumu anlattım ve bana verdikleri cevap: “Arkadaşım sen 4,5 G ye geçmedin mi?” dediler. Ne alaka olduğu sorduğumda ise “İnternet hayatımızın yaklaşık 10 kat hızlandığını aslında bizim izlemek istemediğimiz videoları geçmek için hamle yaptığımız sırada bile o videoların yüklendiğini ve bu da internet kullanımımızı arttırdığını” söylediler.

Bende telefonumdan internet kullanımlarımı araştırdım ve karşıma çıkan sonuçta şu oldu. Hepimizin hergün masumane olarak girdiğimiz instagram ve snapchat’in kullanımlarımın %80’ini oluşturduğunu farkettim. Bence sizlerde aynı şoku yaşamamak için İnstagram ve snapchat kullanımlarınızı mümkün olduğunca wi-fi’ye bağlı olarak yapın. Ayrıca Hücresel veri (mobil veri) kullanımlarınızı kontrol etmek için telefonunuzun ayarlar kısmından “Veri kullanım uyarısını” açık konuma getirin. Tüm bunlara rağmen paket aşımınız devam ediyorsa Müşteri hizmetlerinden de yardım alarak daha yüksek internetli paketlere hattınızı transfer edin.

Herkesi bu konuda biraz olsun bilgilendirmek için de bu yazımı paylaşıyorum. Bana katılmayan arkadaşlarımında görüşlerini sabırsızlıkla bekliyorum.

Mr. SIRI

Bir Cevap Yazın

