FİKİRBAZANNE

Standard
   Bazı insanlar vardır ya 10 parmağında 10 marifet.Yaşadığı her olayı,durumu iyileştirir güzelleştirir evirir çevirir harikalar yaratır.İşte MERVE GÖKDERE de onlardan biri. Ben onu mercan bebegiyle blw videolarıyla tanıdım her videosunda o yedikçe bende onu yiyordum adeta ekrandan daha sonra videolar dansla bütünleşti hem iş yapıp hem dans ediyordu.Kanguruyla her yere gidiyordu.Müzik vardı bir kere ailece eşi kendi kızlarınada en baştan aşıladılar.Örnek bir insan anne aile oldular.Takip edilmesi gereken her paylaşımda ögrenebileceğimiz çok şey olan bir hesap onunki.
Yetenekli,güzel akıllı bir kadın anne o.
İstanbula ğittiğimde kahvesini içeceğim sohbetine doyamayacağım bir arkadaş o ama siz benim kadar beklemeyin yeni merkezini açtı alın bebeğinizi şarkılarla egitici aktivitelerle  bebeğiniz eğlenip öğrensin sizde tanışıp bir sohbet edin.
Sizler için bir kaç sorumuzu yanıtladı haydi buyrun okumaya.
Merhaba sizi tanıyabilirmiyiz?
 Merhaba. Adım Merve Gökdere; bir çocuk annesi, müzik öğretmeniyim.. 1987 İstanbul doğumlu; 8. Kuşak Pendikliyim 🙂 Sakarya Üniversitesi  Devlet Konservatuvarı mezunuyum; burada eşimle tanışıp  birlikte okuduk. Ben keman, eşim Murat klarnet ve perküsyon çalıyor. O daha çok müzisyenlikle ilgileniyor; ben biraz daha öğretmenliğe yöneldim.. Çalışma hayatına 2006 yılında keman eğitmenliği ile başladım; müzik öğretmenliği  ile devam ettim.
12961487_583459218479336_7740366529380775851_n
Kızınızla birlikte instagram hesabınızda neler değişti?ne gibi paylaşımlar yapmaya başladınız?
Mercan’dan önce sosyal medyada hep işimle ve gezilerimizle ilgili paylaşımlar yapardım ama bu kadar yoğun olarak ilgilenmiyordum açıkçası. Mercanı beklerken yaşadığım heyecanı paylaşmak istedim; onun enerjisi sayfama yansıdı ve güzel dostluklar edinerek devam ettim:) Sosyal medyada “anne bebek dünyası” diye bir şey var; kendinizi bir anda içinde buluyorsunuz zaten:)
Mercanın blw ve ek gıda serüveninde neler yaşadınız?
Ek gıdaya geçiş bizim için çok keyifli bir süreç oldu. Ben 2 yeğenim ve yüzlerce bebek öğrencim olmasının avantajıyla farklı yöntemleri inceleyerek BLW’yi seçmiştim; Mercan da buna uyumlu bir bebek olunca her şey yolunda gitti. Ben kendimi BLW videolarını izleyerek motive edip hazırladım; aynı şeyi kendim de yapmak istedim. İlk günden itibaren Mercanın BLW sürecini hem instagram hem de Youtube kanalımızda paylaştım..Videoları izleyenler Mercan’ın çok yediğini düşündüler ama gerçekte görenler yaşına kadar ne kadar yavaş ilerlediğimizi; ağırlıklı olarak anne sütüyle beslendiğini biliyorlar.. Hatta “benim bebeğim yemiyor” diye anılan bir çok bebekten daha az yiyordu gün içinde:) Ben mümkün olduğunca rahat olmaya çalıştım; Mercan da bu konuda bir baskı yaşamadığından en azından “tadım aşamalarında” beni üzmedi:) Yemeyi seviyor; bu yönden şanslıyım. Ama çok da seçici bir damağa sahip. Kolay kolay hiçbir şeyi beğenmiyor yani 🙂 İlk yediği şey “sarımsak” oldu; elimden zorla almıştı:) Hala da sarımsak soğansız yemekleri yemiyor…
Müzik,dans ve kanguruda bebeginizle videolar nasıl başladı ve
nasıl tepkiler aldınız?
13220874_598247087000549_1070612032013529980_n
Dans benim hayatımda mesleğim gereği hep vardı; Mercan da anne karnından itibaren müzik ve dans ile iç içe büyüyen bir bebek. Doğumundan itibaren birlikte dans etmeye başladık; sonrasında da Joimove kuruluşundan bunun eğitimini alarak profesyonel olarak devam ettik. Bu sırada yaptığım paylaşımlar daha çok motive edici; keyifli videolardı.  Elbette çok alışkın olunmayan bir görüntü, çoğu kişi bebeğin bundan rahatsız olacağını veya annenin “hiç normal davranmadığını” düşünüyor:) Ama işin aslına bakıp bunu deneyimleyince, anneye de bebeğe de ne kadar iyi geldiğini görebiliyoruz. Eskiye göre tepkiler biraz daha normalleşti; biraz daha gözler alıştı. Zamanla; faydasının görülmesiyle de daha fazla aileye ulaşacağını düşünüyorum.
Kanguru kullanımı nasıl başladı ve kolaylıkları zorlukları
nelerdi?kullandığınız marka nedir?
Babywearing benim annelikte vazgeçilmezlerimden biri.. Doğumdan çok önce araştırmalarımı yapmış ve çok heves etmiştim. Sling denemelerine Mercan 20 günlükken başladım; kırkı çıktığı günden itibaren hep o şekilde gezdim. Bu şekilde hiçbir kısıtlama yaşamadan rahatça gezebildik ve çok fazla gaz veya uyku sorunu yaşamadık.. Mercan her yerde, hep benimleydi:) Bulunduğum yerde puset kullanımı çok zor olduğundan neredeyse 13- 14 aylık olana kadar hep ergonomik kanguru ile gezdik.. Benim tercihim BOBA 4G modeli oldu; çok da memnun kaldığım bir ürün. Mercan şu an 18 aylık; hala sırtımda taşıyorum. İlk 3 ay wrap sling; sonrasında da ergonomik bir taşıyıcı kullanılması anneye çok büyük rahatlık sağlıyor; sanılanın aksine bel ağrısı veya bebeğe zararlı bir durum da yaratmıyor.
Son olarak merkezinizi açtınız hayırlı olsun nasıl karar verdiniz ve
yaptıklarınız nelerdir bu merkezde bize biraz bilgi verebilirmisiniz?
Teşekkür ederim:) Mercanın doğumu ile ara verdiğim iş hayatına; Mercanla birlikte devam etmeye karar vererek Uluslararası “Joimove Babies” yani “bebeklerle dans” eğitmen sertifikası aldım ve çeşitli merkezlerde annelere bebekleriyle dans eğitimleri verdim. Mercan iyice büyüyüp artık gezememeye başladığımız noktada ise; uzun zamandır istediğim şeye ilk adım olarak “Fikirbaz Atölye”yi hayata geçirdim. Burada kendi işimi yapıyorum; bebeklerle müzik ve oyun dersleri. 0-36 aylık bebeklerin anneleri ile birlikte gelip katıldıkları “Müzikli Oyun” derslerim var. Haftada bir gün gelip katıldıkları bu gruplarda bebekler annelerinden ayrılmadan sosyalleşip eğlenirken; programlı oyunlar ile onların psiko-motor ve sosyal gelişimlerine destek oluyoruz. Bu derslerin yanı sıra diğer yaş grupları için de atölye ve etkinlikler; anne-bebek seminerleri ve özel enstrüman derslerimiz var. Arada bir doğum günü partileri de yapıyoruz:)
13092046_594747010683890_8680260666196991203_n

Merve GÖKDERE

Müzik Öğretmeni & Anne Bebek Oyun Eğitmeni 
 
Tel: 0(532)6372344
Pendik / İstanbul
Facebook:fikirbazanne
Instagram:fikirbazanne
Youtube: fikirbazanne
Bir Cevap Yazın

