Tuvalet Eğitimi Verememek!

Standard

tuvalet

Her annenin en zorlandığı konulardan biridir çocuğu bezden ayırmak.

Aras’ın 3 yaşına yaklaşmasıyla birlikte ve havalarında sıcak olmasıyla tuvalet eğitimine başlamamız gerektiği konusunda okulda ki öğretmenleriyle hem fikir olduk. Lazım olabilecek alıştırma çamaşırı, lazımlık ve tuvalet aparatıyla artık başlayabilirdik. Lazımlık daha önce almış ve ona oturması gerektiğini öğretmiştim, lazımlığa oturuyor fakat çişini yapmıyordu. Klozete oturtmak isteyince kıyamet kopuyordu.

Daha sonra okulda öğretmenlerinin yardımıyla klozete götürmüşler ama yine kıyamet kopmuş. Şarkılar, türküler oyunlar derken klozete oturmayı başarmış ama saatlerce otursa da asla çişini yapmıyormuş. Akşam evde bende aynı şekilde klozete götürdüğümde sadece sifonla oynamak istiyor asla oturmuyor. Yaklaşık 2 haftadır bir yol kat edemedik.

IMG-20150810-WA0001

IMG-20150810-WA0018

Araştırdığım kadarıyla henüz kendini hazır hissetmiyor olabilir. Ama bu işin bu yaz hallolması da gerekiyor! Peki ben ne yapacağım?

Bir süre ara mı vermeliyim, yoksa her gün büyük bir sabır ve kararlılıkla devam mı etmeliyim?

Tuvalet eğitimi konusunda okumadığım yazı, danışmadığım eş dost kalmadı. Bir yerlerde bir hata mı yapıyorum kestiremiyorum.

Bu yazıyı yazmamda ki amaç sizlerden fikir almak. Deneyimli annelerden, daha önce başına bu tarz bir durum gelen annelerden yardım istesem ayıp etmiş olmam sanırım.

Şimdiden herkese yardımlarından dolayı teşekkür ediyorum.

Sevgiler

Anne Ansiklopedisi

Seval Aksu Demir

2 responses »

  1. Ben bir anne değilim ama bu bölümü okumuş biri olarak birkaç şey söylemek istiyorum. Kesinlikle bunu bir eğlence olarak sunmalısınız. Eğer baskı yaparsanız veya yüksek ya da sert bir ses tonuyla konuşursanız bu durum çocuğu itecektir. öncelikle başta şunu söylemeliyim erkek çocukların tuvalet eğitimi daima daha zorlayıcı olur. Bunu göz önünde bulundurarak hareket edin. Ara verme kısmına gelince bence hemen klozete oturtmak yerine konuşmalarla Aras’ı bu duruma hazırlayın. Özellikle babası ile olursa bu konuşma daha etkili olacaktır. Çünkü erkek çocukları anneye daha yakın olsa da kesinlikle babasını örnek alır ve onun gibi olmaya çalışır. Eşinizin yapacağı bir konuşma daha etkili olacaktır. Konuşmada bunun büyümenin bir parçası olduğunu vurgulayın ve ona sorular sorarak onu anlamaya çalıştığınızı ve bir baskı kurmadığınızı gösterin.Mesela éaras neden klozete oturmak istemiyorsun?” gibi. Soruları sorarken korkuyor musun gibi kelimeler kullanmamaya özen gösterin. Bu durum çocukta hemen bu durumun korkulması gereken durum olduğuyla ilgili bir izlenim oluşabilir.

  2. Hediye vermeyi deneseniz. Oğlum da bir ara oturmak istemedi ve ben de ona “tuvaletini yap sana çok güzel bir sürprizim var” diyordum.(Arabaları çok sever o yüzden sevdiği bir şey alıyordum bazen pahalı bazen ucuz basit bir şey. Yalnız sürprizi mecbur kalmadıkça söylemiyordum ki merak etsin.) Belki alışana kadar yapılabilir. Ya da şu eğlenceli tuvaletler dikkatini çekebilir. Ve tuvaletini yaptığında takdir edin onu övün, onun yanında babasına da anlatın. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Belki yardımcı olur şu yazılarımı da okuyun.
    http://www.deneyimlianne.com

    Kolaylıklar diliyorum. Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

