Öniz’in Gebelik Günlüğü 16. Hafta

Standard

11264895_931136953605891_6728345345172952260_n (1)

ACABA NEDİR NEDİR?(16.HAFTA)

Hamileliğin en heyecanlı anlarıdır aslında hepimiz için.Totemler yapılır, tahminler yürütülür, göbişe bakıp yorumlanır…

Cinsiyet sorusu tabii ki herkesin içinden geçen istediği vardır. Kızı olan erkek, erkek evladı olan kız bebek ister genelde.

Benim de gönlümden geçen var tabii ki herkes gibi.

Gün gelip çattı heyecanım tavan yaptı. Sabah fotoğraf paylaştım sosyal medyadan sonra çalan telefonlar neymiş neymiş mesajları… Ama doktor kontrolümüze daha saatler vardı. Benim aksime herkes aynı şeyi söylüyordu emindi .

Eşim eve geldi toparlanıp çıktık yola. Doktorumuz rutin kontrollerine başladı kilo kontrolü ve tansiyon ölçümü. Bir kilo daha vermiştim ne mutlu bana.

Şimdi miniğimizi görme vaktiydi .Her zaman ki gibi boyunu kilosunu ellerini ayaklarını yüzünü inceledik beraber. Kalp atışlarını dinledik. Sanki bu kontroller hiç bitmeyecekmiş gibi geldi sanırım bende heyecanlanmıştım. Bekliyordum ağzından ne çıkacak diye gözlerimi kırpmadan bakıyordum ekrana.

İşte dedi doktorumuz testisleri ve pipisi. Ben hala bakıyordum ekrana görmüş müydüm neydi onlar. “Gördün mü” dedi “ben daha önce ultrasonda hiç erkek bebek görmedim anlamadım ki dedim” gayet normal bir şekilde. “Emin misiniz” dedim iddialar büyük o zaman daha da inceledi. Miniğimde sanki hissetmiş gibi durmuyordu hiç erkek gibi ama haftaya tekrar bakalım emin olalım dedi. Öyle söyleyince ben yine durdum. Sevinemedim sanki haftaya kız diyecekmiş gibi hissediyorum. Ne zaman tamam erkek dediğinde ben ancak öyle emin olacağım sanırım yani bir hafta daha sabır….

11269490_931875450198708_5104336439424087944_n

Bu hafta siz bu yazıyı okurken ben tatilde olacağım malum hamileliğim yaza denk geldi ve neler yapacağımı pek bilmiyorum. Bu konuda soracak sorularım varken o başlamıştı bile anlatmaya.

Denize girmek yüzmek benim için çok iyiymiş. Ama güneş kremimi sürüp denize girip çıkıp duşumu alıp gölgede oturacakmışım. Şimdi oldu mu bu. Sezonu açar açmaz güneşlenen bronz tenime bayılıp krem sürmeden saatlerce güneş altında resmen kavrulan benim için hiç iyi değildi.

Ama ne yapalım doktorumuz ne derse o.

Ayrıca bu hafta yine kan ve idrar testlerimiz vardı. AFP adı verilen bir test için. Hamileliğin 16-20 haftaları arasında anne karnındaki AFP düzeyinin değerlendirilmesindeki amaç bebekte olabilecek bazı hastalıkları taramaktır. Bu hastalıklar aşağıda AFP yüksekliğinin nedenleri şeklinde sıralanmıştır. AFP’nin yüksek saptanması bebekte kesin olarak bu hastalıklardan birisinin olduğunu göstermez ancak bu konuda araştırma yapılması için uyarı vermiş olur. Bebekte hastalık var mı kesin olarak belirlemek için ultrason ve bazı diğer tetkikler yapılır.

Şimdi benim için tatil zamanı. Haftaya bir hamilenin tatilinin nasıl geçtiğini ve umarım kesin cinsiyet belirmesiyle yazım blogta…

Öniz İşbilen

Bir Cevap Yazın

