Öniz’in Gebelik Günlüğü 9. Hafta

Standard

“Öniz’in gebelik günlüğünde 9. haftaya geldik. Annemiz geçen hafta domuz gribine yakalanmış ve zor bir dönemden geçmiş ama ailesinin yardımıyla çabuk atlatmıştı. Şimdi annede bebekte gayet sağlıklı. Bakalım bu hafta neler olmuş…”

onizin gebelik gunlugu_9_2

İKİ AY’I DEVİRDİYSEK

9.haftayı bitirmenin haklı gururu içindeyim.Zor günlerden bugünlere geldim.Ne dramatik bir giriş oldu yaaa….

Geçen hafta beni esir alan domuz gribine teslim olup soluğu ana ocağında aldık. Orada da bir hafta kaldık.İnsanın anne babasının her an yanında ve destek olması ne büyük nimet.Babamla telefon konuşmamız sırasında ama domuz gribiyim ya size de geçerse demiştim oda hemen geliyorsunuz deyip telefonu kapatmıştı.Sabah düştük tabi yollara.Onlar ilkimnaz la ilgilenirken bende bol bol uyudum dinlendim.Bir haftanın sonunda doktor kontrolleri için eve döndük.

Önce grip beni terk etmiş mi diye kontrole gittik.Şükür ki kimseye bulaşmadan beni bırakmış.Benden daha iyisini bulmuş olmalı.Oda haklı 20 gün az değil. Ne ateşli günler yaşadık beraber bir bilseniz….

Sonrasında hem dokuzuncu hafta hemde kontrolümüz için doktorumuza gittik.

Öncelikle bu hafta anne ve bebekte olan değişimler gelişmelerden başlamak istiyorum.

Artık o bir embriyo değil fetus olarak adlandırılıyor.Artık neredeyse insan görüntüsünü yakaladı.Kafası kolları bacakları….Cinsiyeti de oluşuyor ancak daha öğrenmek için biraz daha vaktimiz var.

Bende mi neler oluyor? Hafif kasık ağrıları,duygusal değişimler bu haftalarda çok yoğun yaşanıyor.Bir bakmışınız komedi filminde yaşlar akıyor.Eşim hadi hadi ağla diye dalga geçiyor. Ne yapalım hamilelik hormonları.

Her şey normaldi.Ama suyum azalmıştı.Zaten bu hafta sürekli “müzisyenanne” hikayesini okuyup kafamda kurmuştum.Doktorum su der demez hemen başladı gözyaşlarım akmaya.Tabii ki korkulacak kadar değildi durum ama gribe bağlı olarak suyum azalmıştı.Bunun için doktorum biraz daha dinlenme ve su takviyesi önerdi.Bunun dışında her şey yolundaydı.Miniğim gayet iyiydi.

Anneyseniz eğer her zaman endişe, merak, korku sizi bırakmaz her konuda.Ama önemli olan bunları belli bir düzeyde tutabilmek benimde hastalığımla birlikte birkaç korkulu rüya gördüm.

İlkimnaz beni bu zamanda çok zorladı.Zaten sorun olan yemek iyice sıfıra indi.Sadece ölmeyecek kadar yedi bu hafta. Anneannede olması,benim hasta olmam bunu tetikledi.Eve geldiğimizde durum biraz daha düzeldi sayılır.

Şimdi bol bol su içme zamanı.Eşim evin her yerine notlar sürahiler,bardaklar bırakıyor.Durum ciddi ama yinede bir çok duruma göre buna da şükür diyoruz.

HAFTAYA GÖRÜŞMEK ÜZERE…

Öniz İşbilen

Bir Cevap Yazın

