Öniz’in Gebelik Günlüğü 8. Hafta

Standard

image

HOŞGELDİN SEKİZİNCİ HAFTAM TABİİ Kİ ELİ BOŞ GELMEDİN GRİPLE BİRLİKTE

Haftamız gayet renkli heyacanlı ateşli geçti.
Babamız işe başladı öncelikle bu hafta. Ufak bir operasyon geçirip istirahatliydi.Tabii ki bu döneminde hamileliğimin ilk zamanlarına gelmesi beni baya rahatlattı ve işleri kolaylaştırdı. Kızı ona bırakıp uyumalar, yemek derdinin olmaması gibi birçok yarar sağladı. Onun işe başlamasıyla evde artık yeni bir düzenin başlama zamanı gelmiş oldu.
Hamile ve bebeli olduğum için temizlik, ütü, yemek gibi rutinler kendimi iyi hissettiğim anlarda hızlı çekim olarak ilerliyor.

Eşim işe başladı ama telefonla iletişim daha da arttı. Kaç bardak su içtin? kahvaltı ettin mi? neden öğlen sende çorba içmedin gibi uyarılarla devam ediyor günlerimiz.
Salı günü itibariyle baş ağrısı, halsizlik,ateş başladı. Önce pek önemsemedim. Havalar tekrar soğudu bir mikrop almışımdır deyip devam ettim ancak, bu durum gripin pek hoşuna gitmedi. “Sen beni ciddiye almıyormusun” deyip başladı dişlerini göstermeye. Kafam kalkmaz, bir şey yiyemez, gece alev alev yanan biri haline geldim. Tabii ki solunum yolları enfeksiyonu önemli, özellikle hamileyseniz bunun yanında gebeliğin ilk haftalarında yüksek ateş bebeğin gelişen organları için daha da önemli. Sık sık ılık duş almak,c  vitamini takviyesi ve istiharat çözümü. Ama bazen bunlar etki etmiyor o zaman hemen doktorunuza başvurmanız gerekli. Sizin durumunuza göre ilaç tedavisi önerebilir. Bu konuda da anne adayları ve doktorların görüşleri farklı. Kimileri ilaca tamamen karşıyken kimileri de gerekli görüldüğünde ilacı destekleyici olarak görüyor.
İsyanımın tepe noktasına geldiği duştan çıkamaz hale geldiğim gece soluğu acilde aldım. Domuz gribi salgını olduğunu tabiî ki hamile olduğum için riskin çok ciddi olduğunu, bana domuz gribinin tedavisinde kullanılan ilaçları yazdığını ama bunun kullanımı için doktoruma danışmam gerektiğini söyleyip eve gönderdi doktor. Sabah ilk iş doktorumu aradım durumu anlattım. Bana ilaçsız biraz daha sabretmem gerektiğini, durum daha
da ciddileşirse kullanabileceğim bir antibiyotik önerdi. Tabii ki gel bir göreyim içimiz rahat etsin dedi.

image

Dün doğum günümdü. Ama ne yazık ki yataktan çıkamadım. Çalan telefonlara uyanık olduğum anlarda cevap verebildim. Pastamı bile yiyemedim siz düşünün artık.
İlkimnaz içinde bu hafta yeni bir çok şey oluyor. Bir kaç kere kendi masa ve sandalyesinde yemek yedi. Yemekten sonra kendi ellerini yıkayıp dişlerini fırçaladı ve kuruladı. Tabii ki bunları şuan sorunsuz mükemmel yapmıyor bizimde desteğimiz var. Ama kardeşi geldiğinde hadi kendin giyin kendin yemek ye diye birden ona binlerce sorumluluk yüklemek istemiyorum. Yine herşeyi birlikte yapacağız. Sadece bir fazlayla. O yüzden şimdiden başlıyorum ona sorumluluklar vermeye kendisinin bir şeyler başarmasına izin vermeye ve ben hep yanındayım.

image

9.haftada doktor kontrolümde neler yaşadım, grip beni terk edip gittimi, gece gördüğüm rüyalarla sizinle olacağım…

Öniz İşbilen

Bir Cevap Yazın

