Yetememe Duygusu

Standard

Bazen düşünüyorum da Aras’a iyi bir anne olabiliyor muyum?

Her anne çocuğu için en mükemmelini ister değil mi? Gözünden sakınır, yemez yedirir…

Bilen Aras’ın ne kadar hiperaktif bir çocuk olduğunu bilir. Ayaklanmaya başladığı günden bu yana hep zarar verdi kendine. Daha 4 aylıktı henüz dönemiyorken biz nasıl olduğunu hala anlayamadığımız bir şekilde koltuktan düştü, soluğu acilde aldık. Yine beşiğine boyu yetmiyorken nasıl olduysa beşikten düştü, 2 gün zar zor emekledi. Tam ilk dişi çıktı hadi diş buğdayı yapalım dedik, diş buğdayından 1 ay sonra ilk çıkan iki dişini pencerenin mermerine vurdu ve kırdı dişlerini…

Bu güne kadar çok kez ev kazası geçirdi. Artık alışmış olmalı ki, düşüp bir yerini vursa ağlamıyor, gelip öptürüp geri gidiyor…

Bugün yine yaramazlıkta son noktaya geldi. Evin içinde koşturuyor deli gibi. O koştukça ben “koşma oğlum, yapma oğlum” diyerek peşinde gezdim durdum. Ama o kazayı geçirmesine engel olamadım. Koştu, koştu, koştu ve sağ gözünün kenarını vitrine çarparak düştü. Koştum yanına kanıyordu. Yapı olarak asla sakin bir insan değilim. O kucağımda evin içinde bir sağa bir sola dönmeye başladım. O ağlıyor ben ağlıyorum… Kısa sürede en yakın hastaneye gittim, hemen baktılar. Pansuman yapıp kapattılar yarayı. Doktor “dikiş atılmasını gerektirecek bir durum yok, 1 haftada kapanır” dedi. Şimdi zaman zaman dokunmaya çalışıyor “elleme oğlum” diyorum çekiyor…

Bu kısacık zaman diliminde yaşadığım şok beni bitirdi. Bir annenin  en çaresiz olduğu anlardan biridir diye düşünüyorum… Bu yüzden işte oğluma yetemiyorum, koruyamıyorum, iyi anne olamıyorum diye hırpalıyorum kendimi. Biliyorum çocuk bu düşüp kalkmadan, yara almadan büyümesi imkansız ama anne yüreği işte, en ufak çiziklerinde bile içimiz acıyor.

Keşke dedim bugün eşime, keşke bir fanus olsa da onu içinde saklayıp aklı erene kadar çıkarmasak ordan. O büyürken hiç düşmese, yara almasa bizi böyle korkutmasa. Ömrümden ömür gitti derler ya, bugün ömrümden ömür gitti..

Allah tüm çocukları nazardan, kem gözden, kazadan, beladan, şerden korusun…

Sevgiler

Bir Cevap Yazın

