Memeden Kesme ve Uyku Eğitimi

Standard

image

Anne olacağımı öğrendiğim andan itibaren aklımda bebeğimin sağlıklı olmasının yanında onun gelişimi için yeterli sürede emzirebilmek vardı.

Doğumdan kısa bir süre sonra hemşire gelip emzirmeyi gösterip detayları anlattı ve Aras hiç zorlanmadan tuttu memeyi. 8 Aralık 2012 itibariyle de uzun bir emzirme maratonumuz oldu…

Emzirmenin bebek açısından ne kadar önemli olduğunu zaten bilmeyeniniz yoktur. Anne ve bebek arasındaki duygusal bağın oluşmasında da büyük önem taşıyor. Emzirme sırasında göz göze temas, bebeğinizin ellerinize dokunması onun size ne kadar muhtaç olduğunun bir göstergesi aslında.

Ben Aras 2 aylıkken göğsümde oluşan yaralar sonucu mastit olmuş ve çok ciddi acılar çekmiştim. Gögüslerimden şakır şakır kan akıyordu ve ben ağlayarak emziriyordum oğlumu. Emzirme zamanı gelmesin diye dualar ediyordum. Aras memeyi tutana kadar eşimin ellerini az sıkmadım. Ama kanaya kanaya da olsa, acı çeke çeke de olsa asla pes etmedim. O zamanlar çektiğim acıyı görenler emzirmeyi kesmem gerektiğini bile söylediler. İki göğsümün ucuda kopma derecesine gelmişti. Sonra açık yaradan giren enfeksiyon sonucu sağ göğsümde mastit oluşmuştu. Gece sabaha kadar ağladığımı biliyorum dayanılmaz ağrı yüzünden. Antibiyotik tedavisiyle onuda atlatmıştım. Ama yinede emzirmek güzeldi…

Hedefim doktorlarında dediği gibi 2 yaşına kadar emzirmekti. Zaten ek gıdaya meraklı bir çocuk değildi ve memeye çok düşkündü, 2 sene ona yeter diye düşünüyordum.

Çok zor, keyifli, ama çok güzel bir emzirme dönemim oldu ve o beklenen zaman gelmişti artık.

Aras 2 yaşına girdi ve artık memeden kesmenin zamanı gelmişti. Daha önce birkaç kere bıraktırmak için girişimim olmuştu ama hep ilk günden tekrar başa dönmüştüm. Aslında sorun bendeydi, ben sabırlı olsaydım ve kesin kararlı olsaydım bitebilirdi.

image

Birgün eşimle Süper Dadı programını izlerken biri 4 yaşında diğeri 19 aylık olan çocuklara uyku eğitimi veriliyordu. Aras’ta ayakta sallanarak uyuyan bir çocuktu. Eşimle konuştuk ve “biz neden denemeyelim” dedik. İlk gece babası götürdü odasına ve yarım saatte biraz ağlasada kendi kendine uykuya dalmış. Ayrıca bir de “uyku arkadaşı”mız var. Kesinlikle her bebeğin bir uyku arkadaşı edinmesini tavsiye ederim. Uyku arkadaşı sayesinde uykuya dalması daha kolay oluyor…

Ertesi gün bu haberi instagramda yayınladıktan sonra bir instagram annesi emzirmeyide aynı anda bıraktırabileceğimden bahsetti. Banada mantıklı geldi akşam eşimle konuştum ve onunda desteğiyle o gün memeden de kesmeye karar verdim.

Gündüzleri oyun oynadık, dışarıya çıktık bir şekilde oyaladım beni asıl korkutan geceydi. Uyku saati geldi odasına gittik biraz oyun oynadık, kitap okuduk sonra uyuması gerektiğini söyledim. Meme istedi artık büyüdüğünü, meme emmek yerine artık güzel yemekler yiyeceğini anlattım. Kısa bir süre sonra uyudu. Sabaha karşı 05:00 sularında emmeye uyandı su içip geri yattı. Aslında çokta korkulacak gibi değilmiş ve neticede korktuğum ve gözümde büyüttüğüm gibi olmadı. Okuduğum kitaplar kesinlikle göğüse çocuğu tiksindirmek, soğutmak için birşeyler sürülmeyeceğini yazıyordu. Bende daha önce sarı sabır otu almıştım fakat kullanmama gerek kalmadı.

Emzirmeyi bırakma fikrine tepki gösterenler oldu. Başta annem, kayınvalidem ve takip eden anneler. Ama bu benim verebileceğim bir karardı ve Aras memeyi bırakmak için çok küçük değildi. Uzaktan davulun sesi hoş gelirmiş insana 🙂 gece en fazla 4 kere uyanan bir çocuk, emme süresi maksimum yarım saat sürüyor. O annenin ruh halini, psikolojisini düşünebiliyor musunuz? Çoğu gece sinirden ağladığımı, sıkıldığımı biliyor musunuz? Sabahları hiç dinç ve uykumu almadan uyandığımı, meme aklına gelmesin diye kucağıma almak istemediğimi anlayabiliyor musunuz? Ben çocuğuma olan görevimi yerine getirdiğimi düşünüyorum. Neden 2 sene emzirmiş bir anneyi eleştirmek yerine, göğüsleri bozulup sarkacak diye sütü olmasına rağmen emzirmeyen ve çocuğunu bundan mahrum bırakan anneleri eleştirmiyorsunuz?

Ben hem oğlum hemde kendi sağlığım açısından doğru olanı yaptığımı düşünüyorum. Herkesin doğrusu kendinedir…

Bana bu dönemimde destek olan başta oğluma teşekkür ederim. Zorluk çıkarmayıp annesine yardımcı olduğu için 🙂

Eşime çok teşekkür ederim her konuda olduğu gibi bu konuda da desteğini esirgemediği için…

Ve siz tanıdığım tanımadığım tecrübelerini fikirlerini ve beni yüreklendirip cesaretimi toplamamı sağlayan canım anneler. Sizlere de teşekkürü bir borç bilirim.

Hayat paylaştıkça güzelmiş. Her anımızı paylaşalım ki birbirimize ışık olalım 🙂

Sevgiler

Anne Ansiklopedisi

Bir cevap »

  1. çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık benim de 1 yaşında bir kızım var yavaş yavaş uyku eğitimi ben de veiyorum inşallah başarılı olurum 🙂

  2. çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık benim de 1 yaşında bir kızım var yavaş yavaş uyku eğitimi ben de veriyorum inşallah başarılı olurum 🙂

  3. Ne kadat güzel yazmışsınız. Ben de ilk haftalarda aglaya aglaya dislerimi sika sika emzirirdim acidan. AyAynen emxirme saati gelmesin diye dua ederdim 😦 Ama geçiyor, gecmese de bir şekilde alisiyor insan.

  4. merhaba yazınızı okudum ve sanki benim yaşadıklarımı , sıkıntılarımı anlatmışsınız.bir sürü yazı okudum ama en yakını buydu.. benim kızımda 10 gün sonra 2 yaşına girecek ,çalıştığım için gündüzleri meme sıkıntımız olmuyor ama geceleri malesef kızım memesiz uyumayı bilmiyor.ve çok inatçı kitaplar aldım odasına gidiyoruz hadi kitap okuyalım diye ama o benden daha çevik davranıp meme meme diye saldırıyor, sakin başladığımız durum kavga ve ağlama ile bitiyor 😦 ve sonuç olarak o memesi ile uyuyor 🙂 bende memnunum emzirmekten ama uykunun bölünmesi gerçekten bir sıkıntı , çalıştığım içinde zor oluyor.inşallah bende onu üzmeden memeden ayırırım . dua edin bnm için

Yorum bırakın