Çocuklarda Kusma

Standard
Çocuklarda Kusma

Çocuğu 9 ay kusmuş bir annenin en zor dönemlerini okuyacaksınız şimdi…

Henüz daha 40’ı çıkmamıştı Aras kusmaya başladığında. İlk kez anne olduğum için etrafımda ki tecrübeli annelerin ve büyüklerin teşhis koymaları gecikmedi…

“Reflü bu çocuk,göğsünü üşütüyorsun soğuk alıyor”… vs hayır efendim öyle değil… Bir anne ne kadar tecrübesiz olursa olsun, çocuğunu en iyi tanıyan ve bilen odur. Lütfen büyükler taze annelere bu kadar karışıp müdahale etmeyin. Kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz? Kaldı ki, internet elimizin altında ve bir dünya hastane ve doktorlar var.

Defalarca farklı doktorlara götürdük. Hiç bir hastalığı çıkmadı. Tek sebep sütümün çok yağlı olması ve Aras’ın onu hazmedememesi! Aras günlük alması gereken anne sütü miktarını fazlasıyla geçtiği için,doyduğu kadarını sindirip fazlasını kusuyordu.

Sağlıkla ilgili kısmı hallettik fakat bir de madalyonun diğer yüzü var. Oda bir annenin çaresizliği! Kustuğu için temiz ve yeni kıyafetler giydiremiyordum. Dışarı çıkmak istemiyor, misafirliğe gitmek istemiyordum.
Kendim özenip giyinip onuda giydirip bir yere gidecek olurduk yarım saati geçmezdi, temiz kalmak.

Size bir de anımızı anlatmak isterim, kış günü 4.ay kontrolü için aile hekimine gidecektik. Hazırlandık. Aras’ı kucağıma aldım ve asansöre bindik. Oluk gibi kustu! Geri çıkmak yerine öyle kusmuklu bir şekilde gitmek zorunda kaldım.

Hergün çamaşır yıkanır, günde en az 3 kere kıyafet değiştirirdim. Bu böyle 9 ay sürdü ve 9.ayın başlarında kendiliğinden kesildi. Eski kıyafetlere bakınca hala lekeleri duruyor anı olsun artık 🙂

Kusan çocuklar için tavsiyelerim şunlar; kesinlikle yastık kullanın,yan yatırın ve mutlaka gazını çıkartın. Eğer bir rahatsızlığı yoksa bu tavsiyelerim sorunu kökten çözmüyor ama en aza indiriyor.

Sevgiler

Bir Cevap Yazın

