Göğüs Ucu Çatlağı ve Tedavisi

Standard

Hamileyken etrafımda ki deneyimli anneler bana sürekli kendi deneyimlerini anlatıyorlardı. Bunlardan biride göğüs ucu çatlağı ve yarasıydı. Ben bu göğüs ucu yarasından çok çektim!!!

Aras 2 aylıktı ilk göğüs yarası meydana geldiğinde. İki göğsüm birden yara olmuştu. Önce çatlak oluştu ve sonra iltihaba kadar gitti. Her emzirme zamanı cehenneme dönüşüyordu. Arası kucağıma alıp 2 saat düşünüyordum ”nasıl vereceğim’ diye… Ağlaya ağlaya emziriyordum. Yaralar açıldı ve kopma noktasına gelmişti artık. Sol göğsüm kendiliğinden geçti fakat sağ göğsüm bana çook çektirdi!!! Her emzirmede bakımımı yapıyor, karbonatlı suyla siliyordum ama fayda etmiyordu. Sonra göğsümün içinde ağrı oluşmaya başladı. O da canımdan can alıyordu. Hele geceleri ağrısından uyuyamaz hale gelmiştim. Dayanamadım hastaneye gittim. Doktor muayene etti sütümden örnek alıp tahlile gönderdi 2 gün sonra sonuçlar çıktı ‘mastit’ olmuşum!!!

MASTİT: Memede abse ve enfeksiyon (Mastit), daha çok süt veren annelerde veya yeni sütten kesmiş kadınlarda görülen bir çeşit meme iltihabıdır. Emzirme sırasında meme başında oluşan çatlaklardan meme içi dokusuna giren çoğunlukla Stafilokokus aerus veya nadiren streptok ailesinden bakterilerin yol açtığı bir enfeksiyondur. Eğer tedavi edilmez ise meme absesi oluşmaktadır. Meme apsesi genellikle meme başından 1 cm den daha uzakta oluşmaktadır. 

Ben ağrıyı çekerken İnternet’ ten araştırdığım kadarıyla neler olabileceğini az çok bulmuştum. Doktor bir kez daha anlattı. Doktorun demesine göre ‘bebeği emzirdikten sonra göğüste süt bırakmayacağımı, sağmam gerektiğini, eğer önlem almazsam ameliyata kadar gideceğini söyledi, antibiyotik tedavisine başladı ve 1 hafta içinde ağrı tamamen kayboldu.

Bunun üstüne 2 kere daha göğüs çatlağı ile karşı karşıya kaldım. İlki gibi şiddetli olmasa da onun o acısı ömre bedel! Çekmeyen bilmez derler ya, o hesap.

Doğumdan sonra doktorumun verdiği göğüs yarası kremi sayesinde çok çabuk atlattım. Eşim çektiğim acıyı, kanamayı gördükçe ”yeter bıraktır emzirmeyi” dese de, ben oğlumu kanaya kanaya, ağlaya ağlaya emzirmekten vazgeçmedim. İyi ki de emzirmişim!!!

Kendi canımın acısı yüzünden nasıl ben o küçücük yavrumu en faydalı şeyden, anne sütünden mahrum bırakabilirdim? O bana muhtaçtı, memeye düşkündü. Kopacağını da bilsem asla onu memeden ayırmazdım.

Aynı sorunla karşı karşıya gelen anneler için ”doktorlarına danışarak” tavsiye edeceğim ve benimde çok memnun kaldığım krem aşağıdadır..

garmastan_kek

Bütün annelere bol bol süt, bebişlere de bol bol iştah dilerim 🙂

Sevgiler

6 responses »

  1. Mutlaka aklımın bi köşesinde kalacak bu yazı 🙂 teşekkür ederim canım süper bi tavsiye olmuş bu her anne adayı ve annenin işine yarar 🙂

  2. Hayırlı Günler arkadaşlar, Sizleri Bulgaristan’ın en meşhur 60 yıllık Cilt kremi ile tanıştırmak istiyorum. İnternetten de araştırabilirsiniz. Yaygın değil ancak kullanan herkes memnun eminim sizde memnun kalacaksınız. (Ulaşım için hasansamiboyaci@gmail.com mesaj atabilir) yada Facebook sayfamızın linkine tıklayarak bize mesaj ile ulaşabilirsiniz.

    -İçeriği Doğal bitkisel ürünlerden oluşmaktadır. En önemi maddesi Çinko oksittir. Topraktan alınan bu madde sayesinde diğer bitkisel bileşenlerle beraber Cilt hücrelerinizi yapılandırarak onarım ve yenileme işlemi gerçekleşecektir. Her Türlü cilt problemi yaşayanlar mutlaka kullanmalıdır.

    1. Çok amaçlı Zdrave Krem her evde bulunması gerek ilk yardım kremidir. Bütün cilt problemlerine çok faydalı gelmektedir. Yanık, Pişik, Kesik yaraları, Ameliyat izleri, tahriş, Sivilce olan her cilt soruna kesin çözüm olmaktadır. Bulgaristan’ın en meşhur Kremidir. 30gr Fiyatı: 10 TL

    2. Ergenlik sivilcelerine karşı özel olarak üretilmiştir. Bütün Avrupa’nın kullandığı yine doğal içeriğe sahiptir. Kısa sürede sivilceleri kurutarak yok etmektedir. Yatmadan önce sorunlu bölgeye ince tabaka halinde uygulayın müthiş sonucu göreceksiniz. 40 gr Fiyatı: 15 TL

    3. Bebek cildine özel olarak geliştirilen pişik kremidir. Bebek bezlerinin sebep olduğu veya çeşitli sebeplerden dolayı pişik olup acı çekmektedir. Kısa sürede pişiği tamamen ortadan kaldırmaktadır. Bebeği olan herkesin kullanmasını tavsiye ediyoruz. Yetişkinler de kullanabilir. 40gr Fiyatı: 15 TL

    -Sipariş etmek için sayfamıza mesaj göndermeniz yeterlidir. Hesap numaramıza ücreti havale yaptığınızda PTT kargo ile size en yakın şubeye gönderiyoruz. Sipariş veren müşterilerimizin dekont ve kargo fişlerini sizlere sunmaktayız sizler bizim referansımızsınız.

    https://www.facebook.com/HerDerdeDevaKremi/

  3. hakiki kantaron yağıda iyi geliyor yumusatıyor arkadaşlar her emzirmeden sonra göğüs ucuna sürün

Bir Cevap Yazın

