Evimizin Yaramazı Aras’ın Diş Buğdayı

Standard

Parti yazısı biraz gecikmeli olsa da, sonunda yayında…

Aras’ın ilk dişini çıkartmasıyla 1 ay öncesinden başlamıştı hazırlıklarım. Neler yapabilirim, misafirlerime neler hediye edebilirim vs… Çok araştırma yapıp, çok not tuttum.

Öncelikle konsept belirledik. Bu konuda eşime teşekkür ederim, benden desteğini esirgemediği için. Aras için yaptırdığım t-shirt baskısından yola çıkarak partinin genelini eşim tasarladı.

Diş şeklinde kurabiyelerimiz vardı, misafirlerim için hazırlattığım. Bunun için ise http://www.agursen.com Ahu hanıma teşekkür ederim. Çok şık ve lezzetliydi.

Magnet ve t-shirt için canım arkadaşım Nesrin’e çok teşekkür ederim. Magnetler Çağla teyzesinden oğluma diş hediyesi 🙂

Akşamdan bütün hazırlıklar tamamlanmaya başladı. Ben bir  firmaya bağlı kalıp bu işi kimseye bırakmak istemedim. Herşey eşim ve benim istediğimiz gibi oldu. Tasarımların tamamı eşime, fikirler ise bana ait.

14 Eylül günü geldi çattı. Önce masa hazırlandı, sonra ev süslendi, sonrada ana-oğul biz hazırlandık. Misafirler gelmeye başladı ve parti başlasın 🙂

Masamız self servis olarak hazırlandı.

Menü;

Makarna salatası

Patatesli ve Ispanaklı börek

Tuzlu kurabiye

Tırtıl kurabiye

Havuçlu tarçınlı kek

Bisküvi pastası

Zeytinli ve patatesli poğaça

Bunlara ek olarak; Mavi ve beyaz badem şekerleri,leblebi şekeri,fındık,çakıl taşı çikolata,diş ve ayıcıklı jelibonlar vardı. ve tabiki partinin ana unsuru diş buğdayımız 🙂

Yemek yeme faslı bittikten sonra sıra Aras’ın meslek seçimine geldi. Bir tepsi içine kitap, fotoğraf makinası, makas, bıçak, ilaç kutusu koydum ve Aras’ı önüne oturttuk, ve oğlum hiç tereddüt etmeden ilaç kutusuna uzandı o gün boyuncada elinden düşürmedi.

Araştırma yaparken diş buğdayı gelenek ve göreneklerine de  dikkat ettim. Yıllar ilerledikçe gelenek ve göreneklerimizden de sıyrılıyoruz ne yazık ki. Diğer bir amacım ise bu adeti yerine getirip, çocuğuma ilerde bir geleneğimizin var olduğunu hatırlatmak.

Bir diğer adet ise çocuğun atletini üstünde yırtmak, bu iş ise dişi ilk gören halamıza kaldı. Dişin patladığını gören ilk kimse çocuğa hediye alıp atletini yırtarmış. Halamız Aras’a ayakkabı almış, çok teşekkürler.

Sıra geldi atlet yırtmaya geldi. Aras’a eski bir atlet giydirdim ve halamız atleti yırtmaya başladı, oğlum atleti yırtılırken şaşkın şaşkın etrafı izledi 🙂

En son olarak buğdayları servis ettim misafirlerime.

O gün için olumlu tepkiler aldım. Her şeyi çok beğendiklerini söylediler. İnşallah memnun kalmışlardır.

Canım oğlumun gün ve gün büyüdüğünü izlemek ve onun için bir şeyler yapmak bana mutluluk veriyor.

Hazırlıklar sırasında benden desteğini esirgemeyen başta sevgili eşim olmak üzere herkese teşekkür ederim.

Parti resimleri detaylarla aşağıdadır.

Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

